Hallo allemaal - Reisverslag uit Tillsonburg, Canada van Mark Jochems - WaarBenJij.nu Hallo allemaal - Reisverslag uit Tillsonburg, Canada van Mark Jochems - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 Augustus 2014 | Canada, Tillsonburg

Mooi om de reacties weer te lezen! Goed om te horen dat het embryo stierkalf is geboren helaas geen vaarskalf, hij heeft al ook al een naam das mooi. Het zal al wel een flink kalf zijn als ik terug ben. Kik de veeteelt ook is gehaald das leuk, ik heb daar niet voor niks hard gewerkt François had het daar heel goed naar me zin en veel gelachen en geleerd. Ja en het valt niet meer mee om van de wiga te Winnen de halve Fam. Jochems speelt er in haha. Vorige week was weer een lekkere drukke week. We hebben twee dagen mest gereden op de tarwe landen mee de ketsplaat dat wilt toch elke boer. Ook nog een dag met Tyler vee aan het verzetten geweest koeien van de high group naar de low group en nog wat jongvee verzet. Ook nog een avond uiteten geweest dat was weer eens wat anders want daar aten ze soesie maarja het smaakte wel, ze gingen daar met mij heen omdat ze dat lekker vinden en ze wouwe me leren mee stokjes eten want dat kan Arno niet maar ik heb toch ook gewoon aan die Chinees gevraagd om een vork gelukkig kreeg ik die ook haha. Zaterdag mee gedaan aan trekkertrek dat was wel echt mooi en heb gereden voor een tweede plek niet slecht vind ik voor een eerste keer! Tyler was ook tweede we hebben allebei gereden maar in een anderen klasse de de ene keer gewichte der af en bij de volgende trek de gewichten er op was een super mooie dag ook veel gelachen met Tyler! Deze week ben ik ook al weer goed begonnen weer 3 vaarskalveren getrokken. De kolf begint nu ook al in de mais te komen hier en volgende week gaan we de 3 de snee gras kuilen! En we moete nog een mais kuil overkuilen dus nog werk genoeg hier gelukkig. Groete Mark

  • 19 Augustus 2014 - 10:11

    Gerwin Damen:

    Het mais rijden maakte net niet meer mee dan?

  • 19 Augustus 2014 - 11:50

    Schoonfamilie:

    Hoi mark,

    Leuk weer wat van je te lezen, maar waar blijven die foto's nou, die willen we ook wel zien.
    Hier is het een erge drukke maand met feestjes , en op naar de corso. We hebben gehoord dat de Raamberg erg mooi gaat worden. Ja en jij bent al op de helft van je tijd daar het gaat toch wel snel, maar we missen je wel hoor je gezelligheid hier in Effen. En de verhalen die jij altijd zo lekker kan vertellen jaja het is soms maar stil hier, maar dat komt weer wel goed als je terug bent hoop ik.
    Geniet nog van de komende weken en we wachten op de foto's haha.


    Gr uit Effen en Ollie

  • 19 Augustus 2014 - 14:15

    Marcha:

    heee,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je veel leuke dingen doet. Je hebt toch maar even de 2e plaats behaald met trekker trek knap or schatje :) en dat je niet met stokjes kan eten is niet erg haha bij ons mag het zelfs met handen hee. ja schatje je bent al op de helft van je stage, voor mij kan nu het aftellen beginnen :$ was leuk om van de week je stem weer is te horen via de telefoon! zal snel weer is bij jullie bobby gaan kijken. Geniet van je laatste weken! p.s ik zal binnekort ook is in de corso tent gaan (kijken) haha


    veeel liefste van Marcha

  • 19 Augustus 2014 - 14:38

    Jeroen:

    Ha Mark,

    Mooi om te zien dat alles goed gaat. Je zult er veel ervaring op doen zo te zien. Nu dat Jantje ook in Australië zit blijft er weinig over in de feest tent. Dus moet ik net Marcha aftellen tot dat jullie weer terug zijn. Oja over een paar weken begint de competitie weer en dan komen na dit seizoen bij Wiga;p. Nog veel plezier komde tijd!!

    Groeten,
    Jeroen

  • 21 Augustus 2014 - 13:28

    Opa Jochems:

    Best friend Mark
    Wij lezen al het nieuws van jouw mails en wij zijn heel blij dat het heel goed gaat daar. op die mooie farm.
    Wij hebben de trekkerpooling ook gezien op het filmpje, heel goed gedaan, Mark. Proficiat met de 2e prijs, het is dus altijd geen werken daar in Canada, ge komt zo ook overal zie je wel. Toen ik daar was, was er een grote plawingmatch(ploegwedstrijd) die was in Dundas, in sept. dacht ik.Dat doen ze daar nog steeds denk ik. Wat is jouw idee van het land? It is een mooi land hee? Mooie farms en hele mooie rechte landerijen en goede mensen. En die engelse taal, dat gaat vanzelf zeker? De warmte valt ook mee?Ik hoorde dat het ook daar regelmatig regent? Het was hier lang droog tot eind juli.
    daarna heeft het veel geregend. In aug. al meer dan 60 mm, nu regent het elke dag, al twee weken lang. Met ons gaat het nog altijd goed. Wij hebben nog steeds werk genoeg. Overal boontjes plukken en klaar maken voor de diepvries. Het biljarten is ook weer begonnen, de vakantie is ook daar weer voorbij. Ik heb 2 koeien bij mij in de boomgaard lopen. Bobstar en 6036 , maar ik hoef ze alleen maar drinken te geven. Maar het is toch mooi om daar naar zulke koeien te kunnen kijken. Je hebt thuis ook een mooi kalf Mark. Hij groeit goed, heb ik wel gezien. Mark, ik wens je verder nog heel veel werkplezier op de farm bij de koeien en al het andere werk met en bij de fam. Kreemers. En doe ook de groeten aan de senioren van de familie. Groeten opa en oma Jochems

  • 23 Augustus 2014 - 16:36

    Fam.Godrie:

    Hoi Mark,
    Geweldig en mooie verhalen,
    Niet veel kleine pakjes daar ,maar grote balen.
    Jij bent aan het genieten,dat zie je zo,
    En dan zo'n trekkertrek meemaken ,mooi zo!
    Leuk om al die foto's te zien,een hele ervaring,
    Fijn dat je zo veel schrijft,een mooie beleving.
    Doe ze daar de groetjes van ons en enjoy,
    Toi,toi, toi!
    Johan en Netty


  • 26 Augustus 2014 - 14:48

    Johan,marion,ingeborg,larissa:

    Hoi,Mark alles goed met je hier bij ons lijkt onderant wel herfst. Je hebt het weer goed gedaan met de trekkertrek de 2e plek en jullie zijn met de corsosong 1e geworden en ze zijn met de laatste loodjes bezig voor corso. Wij hebben een goede vakantie gehad en nu zijn ze weer begonnen met school.Je hebt weer mooie foto,s gemaakt en weer mooie belevingen en ervaring rijker geworden. Je kunt weer gaan aftellen dat je weer terug mag en wij wensen jou nog veel werk plezier en op z,n tijd ook lekker genieten daar de komende tijd. Gr Johan,Marion,Ingeborg,Larissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 9904

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 31 December 2014

jaja we zijn er.

Landen bezocht: