Hallo allemaal - Reisverslag uit Tillsonburg, Canada van Mark Jochems - WaarBenJij.nu Hallo allemaal - Reisverslag uit Tillsonburg, Canada van Mark Jochems - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Augustus 2014 | Canada, Tillsonburg

Leuke reacties allemaal en mooi dat het jullie allemaal goed is gegaan op de boerendag. Vorig weekend ben ik met Adam op zaterdag avond naar trekkertrek Umbro wiste kijken was mooi, Zondag en Maandag ben ik met Sjaak en Addie van Ham naar Amerika geweest naar de farm wiste kijken van Fam. Van de Veeken. We hebben daar een rond leiding gehad van 2 dagen, ze hebben daar twee boederijen een van 600 koeien die rund die zelf met personeel en een bedrijf 40 kilometer verder weg daar heeft die 500 honderd koeien maar daar heeft die wel een bedrijfsleider opzitten met personeel. Het was de moeite waard om daar is geweest te zijn weer een ervaring rijker, zelfs nog op een strond boot gestaan die de strond mixt haha. Voor de rest van de week een paar dagen strooi kooien uitgemest en schoongespoten, en de paardewei afgewerkt eindelijk mee klaar die zulle niet meer uitbreken! Vandaag heb ik 3 vaarskalveren getrokken waar van 2 een embryo dus deze dag kan niet meer kapot! Het weer is hier nou rond de 30 grade dus morge en zondag kan ik weer strooi rijden lekker druk gelukkig.
Groeten Mark

• 11 Augustus 2014 - 22:49

Ronald:

Haa Markske

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt in Canada. het zal vast heel gezellig Brabants zijn in het huis van fam. kremers / van ham zeker. Mooi om de foto,s te zien, ben ook benieuwd naar de foto,s uit amerika, want dat is wel heel mooi dat je dat ook hebt mee kunnen pakken natuurlijk.
    wij hebben het strooi en gedorse hooi vorige week allemaal al binnen gereden. de schuur zit weer vol en het is allemaal mooi spul. daar in Canada heb je dan trouwens meer geluk met embryo,s als hier want ook bij ons in de stal is gisteren het embryo van jou en Arno geboren, die jullie van Adrion hebben gekregen. helaas een stier maar we zullen hem aanhouden zodat je als je terug komt er ook nog van kan genieten ej. het is een mooi gevlekt en grote stier Arno het um trouwens Raamberg Tino genoemd haha.

blijf vooral schrijven en foto,s maken want het is heel mooi om jou zo te volgen.

groeten, je oudste broer

• 13 Augustus 2014 - 13:24

Gerwin Damen:

Matriaaal Jochems

• 13 Augustus 2014 - 22:59

Fam. De Meijer:

Hey Mark,

Je bent alweer meer als een maand in Canada.
    De zomer vliegt alweer voorbij, hier beginnen de dagen alweer korter te worden.
    Veel regen de laatste dagen gehad en dan lijkt het gelijk al bijna of je in het najaar zit.
    De anderen van jullie klas, ga nu ook binnenkort vertrekken op stage.
    Bij jullie is het nog volop zomer, en druk met de oogst.
    T 'is fijn om te lezen, dat je het zo goed naar je zin hebt daar.
    We kijken weer uit naar een volgend verhaal van je, en nog wat foto's van jezelf hé .

De groetjes van iedereen hier,
    Carina

• 17 Augustus 2014 - 16:28

Oi Oi Oi, 5-0 Voor De Wiga:-(:

Hoi Mark,

2 dingen die ik kwijt wil:
    1. Stageloper drijvende kracht achter mooie ligboxenstal
    2. Wernhout 4 verliest clash tegen de Wiga

Over het 1e:
    in de veeteelt staat een mooie reportage van het bedrijf van Lisette en Adrion van Beek waarin ze jou een pluim in de kont steken Mark!!! Die pak je toch maar even mee hé daar in het verre Canada.
    Vrijdag de 29e augustus zullen we de stal en de veestapel eens gaan bekijken bij de open dag, onze Siem wil er nu eigenlijk al gaan kijken zei hij net!!

Over het 2e:
    tjaaa, ikke vroeg op pad vanmorgen met insemineren om nog een beetje te shotten tegen die broers en neven van jou, heb ik rond elf uur de adressen buiten zundert allemaal gehad, dus ikke bellen dat ik nog een half uurke mee kan doen en daarna weer verder te gaan met insemineren in het Zundertse, wa denk te, spelen ze 2 keer een half uur!!! Dus da was niemer de moeite voor mij om daar aan mee te gaan doen. Balen. Maar het werd nog erger toen ik de tussenstand hoorde 3-0 voor de Wiga-boys! En daarna hoorde ik dat t 5-0 geworden was. Tja, ze misten op Wernhout duidelijk n gedreven sloper die nie kan voetballen(ikke dus) die de aanvallen van de Wiga moest onderbreken. Dus bij deze Ronald Arno Corné en Ruben, volgend seizoen hoop ik de datum van de clash eerder te weten, zodat ik vrij kan nemen en revanche probeer te nemen voor deze nederlaag! Maar hopelijk zitten jullie nu in een flow voor een mooi seizoen en voor ons rest nu maar 1 ding, volle bak trainen voor het nieuwe seizoen(wat we al een jaar of 5 niet meer doen eej, haha, konde vandaag wel zien aan het resultaat!!!)

Geniet er van daar zo aan de andere kant van het water en laat snel weer wat horen en zien van jou!!!

Groeten,

François(die van Wernhout 4:-) ), Eva, Siem en Wout