Hallo allemaal! - Reisverslag uit Tillsonburg, Canada van Mark Jochems - WaarBenJij.nu Hallo allemaal! - Reisverslag uit Tillsonburg, Canada van Mark Jochems - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal!

Blijf op de hoogte en volg Mark

29 Juli 2014 | Canada, Tillsonburg

Ik ben weer en week verder en wat heb ik het goed naar me zin hier. Er hebben vorige week 10 koeien gekalft en 5 heavers dus dat was dag en nacht opletten. De koeien die gekalft hebben, daar kwamen allemaal dorsy kalveren af wat een zware kalveren niet normaal, maar wel goeien. Dinsdag ochtend zijn we ook nog naar een opendag geweest bij melkveebedrijf markvale holsteins die hebben net een nieuwe stal want die zijn vorig jaar afgebrand echt een mooi bedrijf nu. Woensdag en donderdag hebben ik met Arjan palen in de grond geboort voor de nieuwe paarde wei en dus de schop ook weer is blank gestoken want die gebruiken ze hier niet zoveel. Zaterdag avond heb ik heel de avond strooi gereden 200 pakken, maar we ligge er nu even uit met het strooi want het heeft hier afgelopen nacht flink geregend. Gister ben ik nog naar een stuk hystorie wiste kijken naar een onderzeeër was wel mooi om die een keer van binnen te zien.
Nu wachte op goei weer dan kunne we weer vol aan de bak.

Groete Mark

• 31 Juli 2014 - 07:49

Ej & SJ :

Mooi Mark! Dus ze hebben er ook paarden!??
    Morgen is het in Rijsbergen Boerendag/kalverenkeuring, dus dat zal je deze keer moeten missen. Maar zo te lezen zijn er wel genoeg andere leuke dingen voor in de plaats gekomen!
    Have fun!
    EJ & SJ
    xxxxx

• 31 Juli 2014 - 21:16

Leon Verpaalen:

Ha die Mark!

Zo te lezen zit je daar wel op je plekkie zeg, mooi man. Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je het werken wel leutig vind. Is het daar een beetje een groot bedrijf of wat moet ik me er bij voorstellen? En werkt het weer daar een beetje mee?

Groeteeeeee,

PS: Wij verlaten aanstaande maandag het prachtige Zundert voor een weekje zon in Bulgarije (SunnyBeach) haha! Dus die verhalen/ foto's zul je nog wel een keer zien!

• 31 Juli 2014 - 22:19

Marcha:

Heee!

mooi verhaal en mooie foto's schatje zo te horen heb je het goed naar je zin :) ik verwacht binne kort wel een selfie van jou hee haha. bij ons is het weer bijna weekend tijd voor de boerendag! nog heel veel plezier daar in het mooie Canada en ik zal volgende week is bij de bobby gaan kijken. spreek je snel weer.

Veeel liefst uit Effen

• 01 Augustus 2014 - 20:34

Snollebollekes:

heeuj, snollebolleke
    ik zie hiero dat het goed gaat dat is.mooi.om te horen!! Bij snollebolleke ook hoor ge noeg werk.
    Verder een mooi bedrijf daar? we drinken.zo.snel mogelijk weer wat pilskes he

verder veel plezier he

Gr de snollebollekes
    EN DE REST

• 02 Augustus 2014 - 09:46

Oma En Opa Uit De Veldstraat:

Hoi Mark,
    Wat ben je ver weg! Maar je doet goed je best om wat van je te laten horen, dat is fijn. Allemaal leuke dingen! Vandaag Boerendag, het is ook dit jaar weer warm weer. Ze moeten het deze keer zonder jou doen, maar dat moet ook lukken...en volgend jaar ben je er wel weer bij, dus dan is het weer compleet. Bobby doet het heel erg goed, het is echt een mooie hond om te zien. De zomer is hier goed, en de Canadese zomer zal ook wel mooi zijn.
    He Mark, met ons gaat alles prima! Vele groeten uit de Veldstraat!

• 02 Augustus 2014 - 22:18

François:

Hee die Mark,

net thuis van een lange, maar zeer geslaagde Boerendag! Je broers hebben goed hun best gedaan met hun mooie en goede koeien van CRV-stieren (ik kan het niet laten Adrion:-) )en mooie resultaten behaald, net als neef Corné en schoonzussie van Arno, onze Carlijn!!!

Maar de topper van de dag was toch van de Firma van Beek met hun Snowman-dochter!!! Chapeau en zeer zeker terecht, Adrion en hun hele team van kids en werkvolk(Patrick voorop) hebben een prima prestatie geleverd! Maar ik voel mn eige toch ook een beetje een winnaar, want zo'n hele witte vaars moet extra schoongemaakt worden en laat dat nu net mijn taak zijn deze ochtend, dus heb extra mn best gedaan op dit prachtexemplaar:-) !!!

Maar volgend jaar ben je er weer bij en kan de veewagen weer helemaal vol gezet worden met toppers van de Raamberg!

Ennuh.... mooie foto's , maar bijna geen van jouw, dus een selfie of andere foto van jou mag zeker niet ontbreken bij het volgende verslag!!!

Succes daar nog en werkse/genieten/verhalen maken/foto's maken(ge heb t nog druk dus:-) !!!)

• 08 Augustus 2014 - 22:21

Jurgen En Josan:

Hallo Mark,

Leuk te lezen (en te zien, mooie foto's!!) dat 't goed met je gaat en dat je 't naar je zin hebt... En na regen komt zonneschijn. Hier hebben we nu ook een dag regen gehad. Dat ben je zo beu... maar wel goed voor het gras.
    Bij ons gaat alles zijn gangetje.... we proberen weer wat klusjes op te pakken zoals staldeuren verven en ook wat vakantie te houden...
    Veel plezier!!

Groetjes Jurgen en Josan